1und1 widerrufsrecht

loplo

Neuer User
Mitglied seit
17 Sep 2009
Beiträge
11
Punkte für Reaktionen
0
Punkte
1
Hallo,


Sorry für mein schlechtes Deutsch, aber ich schreibe mit Hilfe von Google Translate. Mein Deutsch ist nicht die beste, deshalb habe ich auf diese Weise benutze.

Ich habe ein paar Fragen zu 1U1. Meine Lage ist ein bisschen kompliziert.
Vor ein paar Tagen habe ich mein OK für die 1und1 Komplett-Anschluss. Aber nicht erhalten Vertag an.
Nun ist der interessanteste Teil.
Ich werde nach Köln umziehen ab November, und die Wohnung hat Netcologne Multikabel anschluss.
In diesem Fall weiß ich nicht, ob mein 1U1 Anschluss funktionieren wird über netcologne-Infrastruktur.
Habe ich "Widerrufsrecht" und kann Ich meinen Vertag kündigen?

Ich hoffe, dass jemand mein Problem verstanden hat, und gibt mir eine Antwort.
Vielen Dank im Voraus.
 
Hallo,

vielleicht solltest du es besser auf Englisch probieren. Man kann eigentlich nur raten, was genau dein Problem ist.

Umzug ist kein Kündigungsgrund. Das ist sicher. Ob du noch ein Widerrufsrecht hast, geht aus deiner Beschreibung nicht hervor. Wann hast du bestellt?
 
Thanks for your fast reply

I have made the Technische Umstellung from Telekom to full 1u1 a few days ago. I've made everything via hotline.
 
Hallo,

have you been 1&1 customer before? Or was it a new order?

Up to 14 days after your order you can cancel the contract, if you are a new customer.
If you have been customer before, you maybe can cancel the "Technische Umstellung", but nor your complete 1&1 contract. And as I said before: Moving from one city to another is not accepted as reason for quitting a contract.

So: If you are a new 1&1 customer, there is a good chance to cancel the order. If you have been 1&1 customer before, you will not be able to quit during the minimum duration of the contract.
 
You called the 1&1 Hotline few days ago, less then 2 weeks?
Maybe you can cancel your order.
Try to call again quickly and tell the customer service, that you move to another city with included Netcologne Multikabel Anschluss.
I think it's impossible to connect 1&1 komplett via Netcologne Multikabel.

Sorry for my english, my german is better.
 
Thakns for your replies.
Yes I was a 1u1 customer for 2 and a half years. They stressed me with this "umstellung" and I've accepted it 3 days ago. This "umstellung" means another 24months of contract and a new hardware.
In my case: if I cancel my order means that I am free of contract restrictions? (like the 24months?)
I can also send them back the new hardware.
 
In diesem Fall würde ich schnell zum Anwalt gehen. Hier ist zu prüfen, ob die Androhung des 10-tägigen Ausfalls in Verbindung mit den fehlenden Sprachkenntnissen eine Ausstiegschance bietet, bin aber eher skeptisch...
 
Did you call them or did they call you?
Did you already send them the "Auftrag zur Anschluss- und Rufnummernmitnahme". If not, do not send it.
 
They called me 5 times this year and I refused them. 2 weeks ago I've received a letter from them, regarding this "umstellung" and the information that I could have aprox 10 days of outage.
In a hurry I called theam and accepted the "umstellung" deal.

Regarding the "Rufnummerportierung", I've received from them a PDF file. I did not send the signed document back (yet), hoping that this would place my status on hold, and I can get some answers from you.
 
Update
Yesterday I called them them and told them about my situation. They were very kind and understood my situation.
I have to send and e-mail to support regarding my request and they will probably agree with my request.
I'll keep you posted
 
Holen Sie sich 3CX - völlig kostenlos!
Verbinden Sie Ihr Team und Ihre Kunden Telefonie Livechat Videokonferenzen

Gehostet oder selbst-verwaltet. Für bis zu 10 Nutzer dauerhaft kostenlos. Keine Kreditkartendetails erforderlich. Ohne Risiko testen.

3CX
Für diese E-Mail-Adresse besteht bereits ein 3CX-Konto. Sie werden zum Kundenportal weitergeleitet, wo Sie sich anmelden oder Ihr Passwort zurücksetzen können, falls Sie dieses vergessen haben.