freetz asterisk

vortex1

Neuer User
Punkte für Reaktionen
0
Hi.
i am using freetz for some time now and i am happy with its features.
my question is how to build a new image that includes asterisk and asterisk-gui.
i am using a fritz 7140 with an external usb flash drive. I would appreciate any help available!
---------------------------
Google translate
---------------------------
Hallo,
Ich benutze Freetz schon seit längerem und bin mit den Funktionen sehr zu Frieden. Nun meine Frage: Wie erzeuge ich ein neues image für meine 7140, welches asterisk und eine asterisk-gui enthält ?
Ich benutze z.Z. eine Fritzbox7140 mit einem externen usb flash drive.
Ich wäre Euch für eine Hilfe sehr dankbar.

Zuletzt bearbeitet:
Have a short look in the sourcecode browser at trac.freetz.org and tell us, which asterisk-Version and which gui or asterisk you see.

Hi. Thanks a lot for your reply.
Unfortunatelly i cannot see any asterisk or asterisk-gui in there.
am i missing something?

No, you aren't missing something, there is no package called asterisk right now in freetz-trunk or any other version.

Yeah i know that already.
sorry. i was asking if someone found another way to 'patch' asterisk into freetz.
anyway, i will wait for the package.

Maybe this ticket in trac is useful for you. But i think you have to adapt the patches, cause there were many changes in the trunk since the diffs are uploaded.

Zurzeit aktive Besucher

Keine Mitglieder online.

Statistik des Forums

Themen
246,300
Mitglieder
373,904
Neuestes Mitglied
Elemir
Holen Sie sich 3CX - völlig kostenlos!
Verbinden Sie Ihr Team und Ihre Kunden Telefonie Livechat Videokonferenzen

Gehostet oder selbst-verwaltet. Für bis zu 10 Nutzer dauerhaft kostenlos. Keine Kreditkartendetails erforderlich. Ohne Risiko testen.

3CX
Für diese E-Mail-Adresse besteht bereits ein 3CX-Konto. Sie werden zum Kundenportal weitergeleitet, wo Sie sich anmelden oder Ihr Passwort zurücksetzen können, falls Sie dieses vergessen haben.