Freetz-ng Fritzbox 7530 not seeing swap file on settings

ektorasdj

Neuer User
Punkte für Reaktionen
0
Hello guys, i am sorry but i am not speaking german and if its a violation to write english please delete my post and i will try me best with google translate.
I have fritzbox 7530 international and i have installed freetz-ng latest trunk version with 7.25 os.
I wanted to create a swap file so it can run better but i cant find the options in the freetz-settings or in the make menuconfig like the old freetz.
Please help me. (i wanted to use transmission but it crashes for not having enough ram and i dont know how to use ctorrent)

FischersFreetz

Neuer User
Punkte für Reaktionen
25
Hello guy, i am sorry but i am not speaking english verry good, but i will try my best.
You could/should try to [ ] add swap option in the make menuconfig. You will find this option under:
make menuconfig >
--- Original components ----- >​
Other patches >
--- Additional Patches ----- >​
[*] add swap option

And another tip if you have further questions. There is a topic section especially for Freetz-ng.

Zuletzt bearbeitet:

ektorasdj

Neuer User
Punkte für Reaktionen
0
Thank you for answering me. I uploaded an image with the options that i have. I cant find the add swap option anywhere.

Anhänge

• Screenshot_5.png
    Screenshot_5.png
    108.4 KB · Aufrufe: 5
  • Screenshot_6.png
    Screenshot_6.png
    92.9 KB · Aufrufe: 5
Zuletzt bearbeitet:

FischersFreetz

Neuer User
Punkte für Reaktionen
25
This is a little bit "spooky"... Here is a screenshot from me...
Unbenannt.PNG
Did you update freetz-ng by command git pull ?

I see a difference:
--- Freetz revision ---------------------------------
your revision: freetz-ng 18155M-c6fb5acb1 trunk 2021-03-19
my revision : freetz-ng 18155M-c6fb5acb1 master 2021-03-19

Bitte an einen Moderator:
Es wäre sinnvoll, diese Beiträge in die "Freetz-ng"-Sektion zu verschieben. Danke.

Zuletzt bearbeitet:

ektorasdj

Neuer User
Punkte für Reaktionen
0
Yes i even recreated the folder from the start.
I found out why, when i am selecting the 7530 fritzbox the option disappears but when i select 7590 the option appears.
Can i report it somewhere. I dont think its intended because the 7530 has less ram than the 7590.
Thank you for taking time to help me.

Micha0815

IPPF-Promi
Punkte für Reaktionen
270
Kurze Nachfrage: Betrifft dies auch SWAP-Partitionen, die auf einem USB-Speicherstick "extern" erstellt wurden?
LG

FischersFreetz

Neuer User
Punkte für Reaktionen
25
Nein. Wenn sie schon erstellt worden sind (und der swap aktiv ist), müsste ja Alles in Ordnung sein.
Hier bestand das Problem darin, dass er/sie den swap gar nicht einrichten bzw. erstellen konnte.

PeterPawn

IPPF-Urgestein
Punkte für Reaktionen
1,261
Wenn sie schon erstellt worden sind
Wenn der Kernel kein Swapping unterstützt, kann man auch keine Swap-Partition und/oder -Datei mounten. Und der IPQ-Kernel von AVM kennt (zumindest bisher war das so - aufgefallen ist es zuerst bei der 4040) kein "/proc/swaps" - ein sicheres Zeichen dafür, daß der Kernel auch keinen virtuellen Speicher auf Storage-Devices unterstützt. Erst wenn diese (Pseudo-)Datei dann doch existieren sollte (das kriegt man aber nur bei geladenem und laufendem Kernel ohne größere Kopfstände heraus), dann macht es Sinn, über die weitere Verwendung von Swap-Space zu sinnieren.

Micha0815

IPPF-Promi
Punkte für Reaktionen
270
"/proc/swaps" - ein sicheres Zeichen dafür, daß der Kernel auch keinen virtuellen Speicher auf Storage-Devices unterstützt.
Danke, dann kann ich meine USB-Sticks anders partitionieren, falls ich das auf meiner 7530
Code:
BusyBox v1.29.3 (2020-06-09 13:30:51 CEST) built-in shell (ash)

ermittle die aktuelle TTY
tty is "/dev/pts/0"
Console Ausgaben auf dieses Terminal umgelenkt
disable start/stop characters and flowcontrol
#
# swapon -s
swapon: invalid option -- s
BusyBox v1.29.3 (2020-06-09 13:30:51 CEST) multi-call binary.

Usage: swapon [-a] [-e] [-p PRI] [DEVICE]

Start swapping on DEVICE

-a      Start swapping on all swap devices
        -e      Silently skip devices that do not exist
        -p PRI  Set swap device priority
# swapon -a
# cat /pro/swaps
cat: can't open '/pro/swaps': No such file or directory
#
richtig interpretiere, weshalb ich überhaupt nachgefragt habe, da ich meine 7530/7590 nur minimalistisch -vgl. https://www.ip-phone-forum.de/threads/busybox-mit-telnet-in-fritz-os-7-2x.307385/post-2415638- modifiziere.
LG

Micha0815

IPPF-Promi
Punkte für Reaktionen
270
Danke, ich hatte das zuvor auch wohl korrekt abgefragt ... nur ändert das am Ergebnis wohl nichts ... zumindest bei mir.
Code:
# Mar 20 20:51:33 meshd[1220]: mainloop: failed to send avmipc message
# cat /proc/swaps
cat: can't open '/proc/swaps': No such file or directory
#
LG

ektorasdj

Neuer User
Punkte für Reaktionen
0
Sorry i cant follow a lot, if i create a swap partition on my usb will it work? Avm has disabled config_swap in the updated fritzos so from what i understand we have to use old firmware or we have to wait for someone to add replace kernel support on th 7530 to be able to enable config_swap.

FischersFreetz

Neuer User
Punkte für Reaktionen
25
It seems you can follow: We have to use old firmware or we have to wait for someone to add replace kernel support.

• Like
Reaktionen: ektorasdj

KunterBunter

IPPF-Urgestein
Punkte für Reaktionen
548
From what I understand: There is no old firmware for Fritzbox 7530 which would support swap space.

• Like
Reaktionen: ektorasdj

stoney

Moderator
Teammitglied
Punkte für Reaktionen
493

Erhalten Sie 3CX für 1 Jahr kostenlos!

Gehostet, in Ihrer privaten Cloud oder on-Premise! Ganz ohne Haken. Geben Sie Ihren Namen und Ihre E-Mail an und los geht´s:

3CX
Für diese E-Mail-Adresse besteht bereits ein 3CX-Konto. Sie werden zum Kundenportal weitergeleitet, wo Sie sich anmelden oder Ihr Passwort zurücksetzen können, falls Sie dieses vergessen haben.
oder via