Problem mit * in Telefonkonferenzen bei VOIP

dillen

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Habe Probleme mit der Eingabe von PIN Nummern für Telefonkonferenzen, wenn ich mich per VOIP einwähle. Die * Taste wird in 90% der Fälle nicht erkannt.

Wähle ich mich per 0800-Nummer über Festnetz ein, dann ist alles kein Problem.

Woran kann das liegen?
 

dillen

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HILFE -- geht jetzt gar nicht mehr

Leider kann ich jetzt in 100% der Fälle keine PIN mehr in meiner Telefonkonferenz eingeben, wenn ich über VOIP einwähle.

Klappt einwandfreI bei Einwahl über Festnetz.

Woran kann das liegen??
 

plex.web

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Hallo dillen!

1. Hast du zufälliger Weise ein ISDN Telefon und "Auto. keypad" nicht eingeschaltet? Mehr Informationen wären praktisch.

2. Thread ist im Falschen Forum! Betrifft "Telefonie".

Gruß plex
 

dillen

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Vielen Dank, habe kein ISDN Telefon, sondern ein analoges Siemens 411.

Habe mich heute mit PhonerLite eingewählt und damit werden die * erkannt.
Liegt es also doch am Endgerät?

Christof.
 

MichWitz

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Hallo,

habe selbiges Problem. Nutze ein analoges Gigaset SL1 und komme bei Telefonkonferenznummern nicht mehr mit * über VoIP durch - wenn ich die Nummer über Festnetz wähle klappt es.

Habe schon mal in den Telefonieeinstellungen geschaut - allerdings nichts gefunden.

???

MichWitz
 

telocho

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Bitte ueberpruefe eure Codec settings.
Nuer bei G711 gelingt DTMF inband manchmal. Bei einere andere Codec immer outband nuetzen.
Das erklaert auch das es mit eine softclient doch funk't.
 

MichWitz

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Hi, telocho,

thanks for answer. I am not a phone specialist - could you pls explain more in detail - how can I change my codec settings?

thx
MichWitz
 

telocho

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The easy way... Go to Settings - Telephony - Internet telephony - Advanced settings

There is an option to choose * Automatic selection of voice codecs, * Always use fixed line quality (this is in fact G711) or * Always use compression (this is G723)

If your DSL bandwith allows the speed try use * Always fixed line quality ("Immer Festnetz qualitaet")

There is a more complicated way to edit the codecs, not using the web interface. For this use "the-construct" pseudo image, you can set any codec and order there in a pseudo kind of upgrade. Please look in the forum for more help on this, but I doubt if my fixed line solution does not solve your problem that codecs are your issue.

Have you tried this - pressing a second time on star after the first one? Some phones enable DTMF only after the first star, and start in pulse (rotary) mode.
 

dillen

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Interesting ...
I'm using the LCR and it provides the following codecs

PCMU
PCMA
iLBC
G726-xx

and PCMA/PCMU are supposed to be G.711 codecs.
 

dillen

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IT works --- I changed the codecs to G726-40 and G726-32 and now it works again.

THANKS.
 

telocho

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Just for info:

PCMU is the same as G711 u-law
PCMA is also another name for G711 A-law

G711 or PCM is pulse-code modulation, the same codec used in ISDN (64 kbit/sec with 8-bit samples). America uses u-law and Europe A-law.
That law is only a different logaritmic scale used for quantisation.
 

MichWitz

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Hello, thanks for information.

I changed codecs to G726-32 and it works.

I have a 2mbit DSL line - does the usage of only G726-32 codec have any effects on that - positive or negative on my phone calls?



Michael
 
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