7270 erkennt DSL nicht - Niederlande (Annex A)

squid007

Neuer User
Punkte für Reaktionen
0
Hallo zusammen,

nach reichlich Lektüre dieses Forums und diversen Tests habe ich (soweit ersichtlich) meine 7270 von 1&1-54.04.70-Annex_B auf AVME-54.04.67-kernel_args=A "umgepolt".

Das Problem: die FB erkennt am Zielanschluss keine DSL-Verbindung (DSL-LED blinkt; erfolglose Sync-Versuche, nur "Training").

Mein prähistorisches E-Tech USB-Kabelmodem dagegen erkennt (als "Annex A, G.Lite") am selben Zielanschluss (sowohl bei identischer Verkabelung als auch ganz ohne Splitter) die DSL-Verbindung problemlos und verbindet sich mit dem Internet.

Die FB läuft an einem alternativen DSL-Test-Anschluss (5 km weiter) einwandfrei (erkennt DSL und verbindet sich - mit korrekten Providerdaten - mit dem Internet).

Ein Zyxel DSL-Test-Modem erkennt am Zielanschluss offenbar auch die DSL-Verbindung (DSL-LED leuchtet durchgehend und die Up- und Downloadrate wird richtig erkannt). [Internetanbindung wurde hierbei nicht getestet]

:bahnhof:

Wäre dankbar für Lösungs- oder Testvorschläge von Eurer Seite! [möglichst ohne Linux/Freetz u.ä. - übersteigt meine Möglichkeiten]

Reactions in English welcome, reacties in het Nederlands welkom...

Zuletzt bearbeitet:
[Edit frank_m24: Sinnfreies Vollzitat vom Beitrag direkt darüber gelöscht, siehe Forumregeln.]
Hoi, ik heb je gevonden via het forum, en ik hoop dat je me kan helpen of aanvullen van informatie.

Ik zie dat je een probleem hebt met een fritzbox 7270 annex A.

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem denk ik. Mijn fritzbox valt steeds willekeurig om het uur uit,( internet connection cleared.. geeft hij dan aan. Echt vet irritant. Ik heb mijn router helemaal verplaats bij het ISRA punt, mijn splitter er tussenuit gehaald, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Ik vermoed dat het te maken heeft met de slechte DSL fritzbox-driver (Firmware version 54.04.76 ). Ik heb op dit forum gelezen dat de nieuwe duitse firmware veel SNR(signal Noise Ratio) problemen oplost. Het enige probleem is dat deze driver nog niet in het engels te verkrijgen is. Ik vraag me af of dat ook gaat gebeuren...

Ik heb mijn bevindingen/ problemen ook bij de provider aangegeven zie (http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=5333&start=15 ....daar heet ik degrotegast)

Hallo maaslander,

ik ben hier een tijdje niet meer langsgekomen omdat mijn probleem inmiddels "opgelost" was.
Over mijn telefoonlijn krijg ik DSL met de heel oude standard "G.Lite" (http://en.wikipedia.org/wiki/ITU_G.992.2) die ik toen bij Zonnet (later Versatel, later Tele2) had besteld. De snelheid is erg laag maar ik heb meer niet nodig en het is lekker gratis.

De FB7270 spreekt geen G.Lite (natuurlijk wel modernere standards)!! Daarom werd DSL niet herkend. Nu heb ik een primair DSL Modem (Sitecom iets) en gebruijk de FB als router. Belachelijke "oplossing" (2 adapters, kabels etc.) maar ja...

Success nog met je driver verhaal.

Auf deutsch (Kurzfassung):
Die FB7270 kann mit DSL-Standard G.Lite = ITU G.992.2 nichts anfangen, ziemlich lau finde ich, zumal 0815-DSL-Modems so ziemlich alles an Standards an Bord haben, wie auch das Sitecom-Modem, an dem die FB jetzt als Router angeschlossen ist. Keine schöne Lösung, aber sie funktioniert wenigstens.
Ungeachtet dessen dickes Danke ans Forum für die Annex-Umpolungs-Tools und -erläuterungen!!!

Kostenlos!

Statistik des Forums

Themen
248,908
Mitglieder
378,542
Neuestes Mitglied
webstermalcom51