snom 820 FW 8.1.2 beta Release Notes - wo?

F

foschi

Guest
Ich reib mir verzweifelt meine Augen, und hab es bestimmt irgendwo übersehen: kann mir jemand sagen wo genau (Link) ich die release notes zur FW 8.1.2 beta finde? snom verlinkt über diverse Wege aufs "snom web file sharing", aber auch dort finde ich nur die SW, keine release notes.

[Edit foschi 11:55] Dass snom jetzt im Web-GUI des 820 in FW 8.1.2 Werbung macht (siehe Anhang) find ich auch nicht so toll...

[Edit foschi 16:45] Die Werbung ist tatsächlich abschaltbar im Web-GUI. Hab ich glatt übersehen.

Anhänge

• screen.jpg
    screen.jpg
    213.1 KB · Aufrufe: 29
Release Notes gibt es anscheinend nur für den 7er Fw. Zweig...

Wie und wo bekomm ich die Firmware denn her ? Snom hat ja mittlerweile die Firmware auf einem "Snom Filesharing" gelegt (mit Benutzer Authentifizierung).

Mich würden die Release Notes auch interessieren. An sich ist aber zu bemerken, dass das Telefon mit der Firmware benutzbarer (auch 8.1.1 war ein großer Fortschritt) wurde. Bin gespannt, was die Zeit bringt. Das Festnetz iPhone (870) könnte auch interessant werden... :)

Hier ein die fertigen Release Notes für snom 3x0 und 8x0 VOIP phones:

Release 8.1.2

Resolved Bugs:
GUI
  • Fixed phone crash after deleting one of the phone's call list from entry detail view (snom320). (SCPP-458)
  • Fixed disabled ringer animation screen. (SCPP-437)
  • Consistent behaviour locking the keyboard. (SCPP-470)
  • Fixed showing guessed number (snom370). (SCPP-430)
  • Missed calls LED handling logic fixed. (SCPP-379)
  • Speed increased when reacting to keypresses or other events while showing xml-idle-screen (snom820).
  • No entry was added in the missed call history if call waiting was disabled. (SCPP-450)
  • Reorder characters if font is hebrew (snom820). (SCPP-390)
  • Play current user ringer during changing ringer volume. (SCPP-133)
  • Redraw XML-screen if active line changed. (SCPP-401)
  • Reset edit mode to numeric in transfer state. (SCPP-419)
  • Fixed timezone settings for Vladivostok and Tonga. (SCPP-420)
  • Fixed sticky login-screen. (SCPP-437)
  • Set all monitored LEDs to on after transfer. (SCPP-391)
  • Fixed maximum volume on speaker. Minimum volume level is 1 not 0. (SCPP-486)
  • Send reinvite after aborted transfer as well as the line is "on hold". (SCPP-467)
  • Fixed call pickup if intercom is enabled. (SCPP-495)

DNS
  • Randomize request source port and DNS query id. (SCPP-479)

Audio
  • Fixed Speaker Volume Adjustment in Headset/Handset and Speaker Mode. (SCPP-480)
  • Fixed occasional one way audio problem when making a call by picking up the handset first (snom820). (SCPP-378)
  • Fixed oob DTMF detection (snom820). (SCPP-435)

SIP
  • A picture from CALL-INFO header in a provisonal 18x was never shown (snom370, snom820).
  • Transport parameter was dropped on redirected register.
  • Don't process subscribe packet if contact header is missing (could happen by an Asterisk bug). (SCPP-431)
  • Fixed rejection of anonymous calls. (SCPP-418)

SETTINGS
  • Initialization was broken.
  • Fixed XML decoding. (SCPP-285)
  • By default answer after policy is set to "off". (SCPP-506)

WEB
  • Flash plugin didn't work with current Flash player releases due to new Flash security requirements. (SCPP-43)
  • TBook cvs import fixed. (SCPP-56)

NET
  • WEB UI wasn't work with VLAN (snom820). (SCPP-348)

MINIBROWSER
  • Added conversion of HTML special characters. (SCPP-395)

Added Features:
GUI
  • Added new action release to clear previously seized button line.

SIP
  • Handle header "Remote-Party-ID" for Cisco Call Manager (CCM). (SCPP-412)
  • New setting user_additional_supported_header for "additional supported headers". (SCPP-413)

WEB

ETH
  • PC port can be disabled via new eth_pc option off.

Zurzeit aktive Besucher

Keine Mitglieder online.

Statistik des Forums

Themen
246,300
Mitglieder
373,904
Neuestes Mitglied
Elemir
Holen Sie sich 3CX - völlig kostenlos!
Verbinden Sie Ihr Team und Ihre Kunden Telefonie Livechat Videokonferenzen

Gehostet oder selbst-verwaltet. Für bis zu 10 Nutzer dauerhaft kostenlos. Keine Kreditkartendetails erforderlich. Ohne Risiko testen.

3CX
Für diese E-Mail-Adresse besteht bereits ein 3CX-Konto. Sie werden zum Kundenportal weitergeleitet, wo Sie sich anmelden oder Ihr Passwort zurücksetzen können, falls Sie dieses vergessen haben.